Tja… Trade Marketeer. Wat houdt dat nou precies in? In een gesprek met Aviko’s Global Trade Marketeer Foodservice Romano Amatdakoen leren we er meer over: “Ik houd me bezig met het verbeteren van de relatie met groothandels in Europa, met als doel meer van onze producten te verkopen. Dat doe ik samen met onze partners, en uiteraard onze sales en marketing afdeling, om te kijken hoe we gezamenlijk campagnes en promoties kunnen opzetten die succesvol zijn in de markt.”
“Zo’n campagne begint met het analyseren van de markt en begrijpen wat de behoeften zijn van onze partners; de groothandels. We bekijken welke producten goed verkopen en welke minder, en ontwikkelen dan strategieën om de verkoop te stimuleren. Een concreet en recent voorbeeld is een samenwerking met groothandels waarbij eindgebruikers van onze Churros een masterclass in Bilbao konden winnen. Marketing bedenkt zo’n campagne en aan mij de taak om dit door te voeren bij de groothandel. Het succes meten we door de verkoopcijfers voor en na de campagne te evalueren.”

“MIJN DOEL IS OM AVIKO TE HELPEN GROEIEN!”

“Natuurlijk stuit ik ook wel eens op een uitdaging. Mijn doel is om Aviko te helpen groeien en ik wil dat we gezien worden als een consulting partner door onze groothandels, die hen helpt hun doelen te bereiken. Extern betekent dat het overtuigen van trade partners om onze strategieën te omarmen. Dat vergt veel communicatie en het opbouwen van vertrouwen kost tijd. Intern uit zich dat anders. Ik houd graag de snelheid erin, maar soms heb je gewoon geduld nodig. Mijn afdeling is relatief nieuw en bij Aviko intern wilden ze bewijs; ik moest laten zien dat de plannen écht werken. Dus daar zorgde ik voor samen met marketing en sales.”
“Ik wist niet goed wat ik kon verwachten toen ik het aanbod kreeg om Trade Marketing op te zetten. Aviko kende ik vooral uit de supermarkt. Het is alleen zóveel meer! Een bedrijf met Nederlandse roots, maar wat zich beweegt op een internationaal speelveld. Aviko is een leidende speler binnen het Foodservice kanaal wereldwijd. Je krijgt de kans om te werken aan uitdagende, diverse interessante projecten, omgeven door collega's die gepassioneerd zijn over wat ze doen. Bovendien is er veel ruimte voor eigen initiatief. Uiteraard wel binnen de kaders van je functie en de strategie van Aviko! Maar het vertrouwen dat je krijgt is enorm. Dat houdt het interessant en motiveert je om door te gaan en nieuwe perspectieven te blijven onderzoeken.”
“Mijn favoriete product? Dat is echt een klassieker: Aviko’s Pom’ Croquettes - ofwel de aardappelkroketjes. Het brengt me altijd terug naar mijn jeugd, toen mijn moeder ze klaarmaakte. Het is niet alleen lekker, maar roept ook warme herinneringen op. Zelfs nu eet ik ze nog regelmatig thuis. Soms tot ongenoegen van mijn vriendin, haha, maar voor mij blijft het een favoriet.”

Blijf op de hoogte van nieuwe en relevante vacatures

Laat je gegevens achter en wij houden je op de hoogte van nieuwe vacatures

Blijf op de hoogte van nieuwe en relevante vacatures

Laat je gegevens achter en wij houden je op de hoogte van nieuwe vacatures